Светльо.bg
  • НАЧАЛО
  • МАГъзИН
    • ЗА ЦЕНИТЕЛИ
    • ТЕНИСКИ
    • МУЗИКА
    • КНИГИ
    • ФИЛМИ
  • ONliNE КНИгА
  • МУЛТИМЕДИЯ
    • ВИДЕО НА СВЕТЛЬО & THE LEGENDS
    • ВИДЕО НА ГРУПА ЕКС
    • ВИДЕО НА ХИПОДИЛ
    • ВИДЕО – ДРУГО
  • СЪБИТИЯ
  • КАРАТЕ
  • ЗА СВЕТЛЬО
  • THE LEGENDS
  • КОЛИЧКА
януари 5, 2017 by Светльо Витков

Социологически проучвания и телевизионен рейтинг или О-о-о, тигре, тигре…

Социологически проучвания и телевизионен рейтинг или О-о-о, тигре, тигре…
януари 5, 2017 by Светльо Витков

В телевизионни интервюта на въпроса: „Какво е най-важно за едни политически избори?” винаги отговарям: „Пари!” Дори и водещите сгърчват физиономии от тези думи, а предполагам на зрителите им се догажда, но… това е горчивата истина.

Много добре зная, че на избирателя трябва да се говори това, което иска да чуе и на българина никога, ама в никакъв случай не трябва да му се приказва за пари, освен ако не искаш да го предизвикаш. Точно това е и целта ми, защото считам, че на българската политика и на политиците ни им липсва директност като отношение към гласоподавателя и съпътстващата я провокативност. Наставническото държание и безформено многословие в политическото говорене, е стил от прехода, който вече не работи.

Ще повторя. За успех на едни избори трябват много пари. Пари, а не средства, защото средствата могат да бъдат различни, докато парите винаги означават само едно.

Още преди да започне предизборната кампания е необходимо наливане на парични средства в изборната мелница. По-точно: Пари за социология. За да съществуваш. За да те има в списъка на състезаващите се партии. За да те видят и да могат да гласуват за теб. За да повярват колебливите, че има смисъл.

Да влезеш в социологическо проучване има три начина:
1. Собственикът на агенцията да ти симпатизира;
2. Да си платиш;
3. Да ти е голям… резултатът на предишни избори.

За да ти симпатизира собственикът на агенцията, трябва да си му плащал редовно през годините, да си му приятел или да си го създал. Да ти е голям резултатът от предишните политически избори означава, че не могат да те изключат като политически субект от проучването.

Основните социологически агенции са 10-ина, като всяка от тях има меко казано „симпатии” към определени политически формации:

“Сова 5”,“Галъп интернешънъл”, АФИС,“Алфа рисърч”, “Медиана”, НЦИОМ, “Медиана”, “Институт за социални изследвания и маркетинг – МБМД”, “Екзакта”, “Болкан бритиш соушъл сървейс”.

Колко струва едно социологическо проучване?

В зависимост от използвания социологически метод и техниките за набиране на информация, ниските тарифи започват от 20 000 лв. и стигат до 50 000 лв., а проучване направено сред 1000 респонденти е национална и представителна извадка. Т.е. 1000 човека определят за кого ще гласуват всички имащи право на глас българи?!

Как се прави самото изследване?

Възложителят поставя задание на социологическата агенция с конкретни параметри: какво, кого и как да се изследва, а агенцията извършва проучването в зададения срок, като според желанието и парите на клиента избира методите и формата на проучването. След завършване на социологическото проучване агенцията предоставя на клиента резултатите от него заедно с анализ. Най-просто казано.

А как се изчислява телевизионен рейтинг?

Сходно. Той се изчислява на база пийпълметрия. Тя представлява поставени устройства в телевизорите на по-малко от 1000 домакинства, които нямат представа за това, отчитащи всяка смяна на гледаните в момента канали и на тази база се изчислява и рейтинга на всеки обследван канал за определено време. В България само „БТВ Медиа Груп” и „Нова броудкастинг груп“ (НБГ) имат агенции работещи с пийпълметрични данни и измерващи рейтинг. „Нова броудкастинг груп“ (НБГ) работи с Nielsen Admosphere – България (преди Mediaresearch) а „БТВ Медиа Груп” – с ГАРБ. Борбата на тези две агенции е и за двугодишен договор с Канал 1 в момента, но това е друга тема.

Въпросът, който ни интересува е за достоверността на изнесените данни, както от социологическите агенции, така и от агенциите изследващи телевизионния рейтинг. Дали мрежата и респондентите, използвани от социологичните агенции в различните си изследвания не са едни и същи и дали домакинствата, в които са поставени устройствата за измерване на пийпъл метричните данни случайно не знаят за поставянето им, защото това рязко ще промени достоверността на така получените данни.

В крайна сметка, на база 1000 човека или домакинства – национална и представителна извадка, да се определя бъдещ резултат от гласуване на повече от 6 млн. избиратели или гледане на телевизионен канал от толкова зрители е нищо повече от насочване на избора на партия или канал. 6 000 000 към 1000 е равно на 6000 към 1. Или най-точно казано, 1 човек определя избора на 6 000. Що за идиотщина, ако не е начин за оповестяване на подготвени резултати?

Колкото за Глас Народен, партията, на която съм лидер, въпреки 4 резултата на национални избори над 1%, социологията винаги ни дава от 0.2% до под 1% при положение, че всички социолози казват: „До 1% социологическите проучвания не могат да хващат политически субекти.” А, що не ме хванете за 0.2-та %, които ни давахте тогава? Както се казва: Плати си, баце и ще имаш!

Затова трябват пари за политически избори. Първо за социология. Второ за медии, но за това… следващия път.

Изводите оставям на вас.

Изборите също.

Край на разговора

Previous articleОбща култураNext article Мисля си за Ботев.

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

ПОСЛЕДВАЙ СВЕТЛЬО

ONLINE КНИГА

Гледай Светльо & The Legends Live Stream Concert #ЖивотВкъщи от тукмай 1, 2020
Битката за София! Кмет или общински съвет?октомври 8, 2019
Боят нЕстана?ноември 22, 2018
Хора, пътища, автомобили…август 28, 2018
Sh…IT Happens?!август 21, 2018
Респект за кукуригуоктомври 3, 2017

МАГЪЗИН

  • Музика
  • Тениски
  • Филми
  • За Ценители
  • Книги

ОНЛАЙН ВИТРИНА

  • Тениска ВИНОТУ 15.00лв.
  • Чаша за кафе и топли нап*тки 10.00лв.
  • Пакет БЛАГОДАРЕНИЕ с албум BULGARNO 22.90лв.
  • Тениска на Екс Тениската На Екс 15.00лв.
  • Пакет БЛАГОДАРЕНИЕ с DVD 22.90лв.
  • Пакет РИЗНИЦИ 23.99лв.
  • Бруталната тениска 15.00лв.
  • Bulgarno 5.00лв.
  • Поглед по Пътя 8.00лв.
  • Канче "Мачу Пикчу" 20.00лв. 15.00лв.
  • Коледната Тениска Коледната тениска 15.00лв.
  • Канче "Svetlio & the Legends" 20.00лв. 15.00лв.
  • Пакет BULGARNO 24.99лв.
  • Пакет КОСМОДИСК 8.99лв.
  • Тениска London Calling 15.00лв.

НАВИГАЦИЯ

  • НАЧАЛО
  • МАГъзИН
    • ЗА ЦЕНИТЕЛИ
    • ТЕНИСКИ
    • МУЗИКА
    • КНИГИ
    • ФИЛМИ
  • ONliNE КНИгА
  • МУЛТИМЕДИЯ
    • ВИДЕО НА СВЕТЛЬО & THE LEGENDS
    • ВИДЕО НА ГРУПА ЕКС
    • ВИДЕО НА ХИПОДИЛ
    • ВИДЕО – ДРУГО
  • СЪБИТИЯ
  • КАРАТЕ
  • ЗА СВЕТЛЬО
  • THE LEGENDS
  • КОЛИЧКА

КОНТАКТ

info@svetlio.bg
+359 (0) 879 521 608
info@svetlio.bghttps://svetlio.bg

ONLINE КНИГА

Гледай Светльо & The Legends Live Stream Concert #ЖивотВкъщи от тукмай 1, 2020
Битката за София! Кмет или общински съвет?октомври 8, 2019
Боят нЕстана?ноември 22, 2018
Хора, пътища, автомобили…август 28, 2018

ОНЛАЙН ВИТРИНА

  • Поглед по Пътя 8.00лв.
  • Пакет РИЗНИЦИ 23.99лв.
  • Тениска на Екс Тениската На Екс 15.00лв.
Copyright © 2020 Svetlio.bg | Design by: UNIQUE Web Design Studio Unique Web Design Studio

ПОСЛЕДВАЙ СВЕТЛЬО

ONLINE КНИГА

Гледай Светльо & The Legends Live Stream Concert #ЖивотВкъщи от тукмай 1, 2020
Битката за София! Кмет или общински съвет?октомври 8, 2019
Боят нЕстана?ноември 22, 2018
Хора, пътища, автомобили…август 28, 2018

МАГЪЗИН

  • Музика
  • Тениски
  • Филми
  • За Ценители
  • Книги

ОНЛАЙН ВИТРИНА

  • Бруталната тениска 15.00лв.
  • Групова тениска Тениска ГРУПОВА (жълта) 15.00лв.
  • Канче "Мачу Пикчу" 20.00лв. 15.00лв.